פרשת בחוקותי היא הפ'
הל"ג בסדר פרשיות התורה ויש בה ע"ח פסוקים.
נושאי
הפרשה כוללים: הברכות והקללות, ערכי אדם, הקדש ותמורה
"אִם-בְּחֻקֹּתַי, תֵּלֵכוּ; וְאֶת-מִצְוֹתַי תִּשְׁמְרוּ,
וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם"
למה
התורה כותב דוקא "חוקים", הלא יש ג' סוגי מצות "עדות",
"משפטים" ו"חוקים"?
הרבי
מחב"ד הסביר שבן אדם צריך להבין שאפילו בעדות ומשפטים שהם מצות ששכלו של אדם
יכול להבין במדה מסוימת, וכלשון הרמב"ם שהם "מצות שכליות"- חייב
לקיים אותם בתור "חוקים". דהיינו, סיבת האמיתי של קיום המצוה צריך להיות
בשביל "שכך צוה הקדוש ברוך הוא" (לא משום שזה הגיוני או חשבונות
אחרות..) שזה נקודת ה"חוק" שבכל מצוה ומצוה! קיום מצוה משום סיבות
אנשיות אינה קיום אמיתי, בשביל שהיום שכלו יאמר שזה הגיוני אבל אולי מחר ישתנה
דעותיו...בעומק יותר, מי שמקשיב לציווי בשביל שזה הגיוני ומתאים עם החיים שלו,
אינו בעצם מקיים הציווי של הקבה"ו- אלא הוא מקיים את ציווי עצמו! על ידי
ביטול מוחלט לציוויים של הקבה"ו אפשר להגיע למצב של "מצוה מלשון
צוותא" (לשון של חיבור) שזה דבקות אמיתי בבורא עולם. וממילה על ידי קיום
המצות בתור "חוקים" האדם יגיע למצב של "חק מלשון חקוק" שרצונו
יתברך יהיה באמת חקוק בלבו, וכל ההליכה שלו בחיים יהיה התעולות והתקרבות
להקבה"ו. אם קיום "חוקי" כזה, האדם מתקשר לנקודה שכולו למעלה מטעם
ודעת, בחי' האין סוף ברוך הוא כביכול, וממילה שייך להליכה ועליה אין-סופית
בהתקרבות לבורא עולם. עכשיו, אפשר לקרוא את הפסוק ככה: "אם בחוקותי-
תלכו"! דהיינו, אם תקיים כל המצות בבחינת "בחוקותי"
אז.."תלכו" תמשיך ללכת לעליה רוחנית בעבודת השם. שנזכה כולנו לחיות חיים
של קיום "החוקיות שבתורה" וממילה "ללכת" ממדיגה למדיגה של
הצלחה ברוחניות ובגשמיות אמן!
שבת
שלום לכולם!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה